Books

  1. Borucki, Isabelle; Schünemann, Wolf J. (2019): Internet und Staat. [Internet and State] Baden-Baden: Nomos. (in press).
  2. Borucki, Isabelle (2014): Regieren mit Medien. Auswirkungen der Medialisierung auf die Regierungskommunikation der Bundesregierung von 1982-2010. [Governing with Media. Mediatization Effects on Government Communication in Germany from 1982 to 2010] Opladen: Budrich.

Journal Articles

  1. Bock, Annekatrin; Borucki, Isabelle, Sommer, Denise, Strippel, Christian (2019): Zwischen Kumulus und Curriculum. Bestandsaufnahme der Rahmenbedingungen für kommunikationswissenschaftliche Promotionen im deutschsprachigen Raum. [Between cumulative thesis and curriculum. A study of regulatory frameworks for doctorates in communication studies at German-speaking universities and colleges] In: Studies in Communication and Media – SCM, 8(1). https://doi.org/10.5771/2192-4007-2019-2-171.
  2. Borucki, Isabelle (2017): A visual data collection method: German local parties and associations. In: Connections. 37 (1/2), S. 45-52. https://doi.org/10.21307/connections-2017-003.

Selected Chapters 

Forthcoming

  1. Borucki, Isabelle; Fitzpatrick, Jasmin (2020): Media Convergence and Tactical Web Use in Bumpy Times – a Comparison of Conservative Parties’ Digital Presence. In: Barbera, Oscar; Correa, Patricia; Sandri, Giulia; Teruel Rodriguez, Juan: Cyber-parties. Offline-online hybridization patterns and consequences. Routledge (accepted, preprint on OSF/SocArXiv).
  2. Borucki, Isabelle (2020): Staatliche Öffentlichkeitsarbeit/Das Presse- und Informationsamt der Bundesregierung. [Government Public Relations/The Federal Press and Information Office] In: Andersen, Uwe; Woyke, Wichard; Bogumil, Jörg; Marschall, Stefan (Hg.): Handwörterbuch des politischen Systems der Bundesrepublik Deutschland. Springer: Wiesbaden (in press).
  3. Borucki, Isabelle (2020): Magazines’ websites (where print edition also exists). In: Merskin, Debra L. (Hg.): The SAGE International Encyclopedia of Mass Media and Society. (in press).
  4. Borucki, Isabelle (2020): Objectivity. In: Merskin, Debra L. (Hg.): The SAGE International Encyclopedia of Mass Media and Society. (in press).
  5. Borucki, Isabelle (2020): Social Media Monitoring. In: Merskin, Debra L. (Hg.): The SAGE International Encyclopedia of Mass Media and Society. (in press).
  6. Borucki, Isabelle; Jakobs, Simon (2020): Die Regierung Beck – Sein Führungsstil als Landesvater. [The Beck Government – His Leadership Style as Sovereign Lord] In: Glaab, Manuela; Kißener, Michael; Schiffmann, Dieter; Storm, Monika (Hg.): 70 Jahre Rheinland-Pfalz. Wiesbaden: Springer VS (in press).

Published

  1. Borucki, Isabelle; Schünemann, Wolf J. (2019): Internet und Staat – Zur Komplexität eines Beziehungsgeflechts. Einführung in den Band. [Internet and State – On the Complexity of a Relationship] In: Borucki, Isabelle; Schünemann, Wolf J. (Hg.): Internet und Staat. Reihe Staatsverständnisse, hg. Rüdiger Voigt. Baden-Baden: Nomos. 11-32.
  2. Borucki, Isabelle; Meisberger, Andrea (2019): Dealing and dancing with Bots: Der Umgang der Parteien mit disruptiven Phänomenen im Bundestagswahlkampf. [Dealing and Dancing with Bots: How Parties handled disruptive phenomena during the Election Campaign tot he German Bundestag] In: Korte, Karl-Rudolf; Schuckmann, Arno von; Schoofs, Jan (Hg.): Die Bundestagswahl 2017. Springer: Wiesbaden. 373-392.
  3. Borucki, Isabelle (2018): Europäische Regierungen auf Facebook: Organisation, dialogische Offerten und Interaktion in Netzwerken rund um Regierungs-Fanpages. [European Governments on Facebook: Organization, dialogical approaches and interactions in networks on Governments‘ Fanpages] In: Raupp, Juliana; Kocks, Jan Niklas; Murphy, Kim (Hg.): Regierungskommunikation und staatliche Öffentlichkeitsarbeit im Wandel. Springer VS. 127-143. https://doi.org/10.1007/978-3-658-20589-8_8
  4. Borucki, Isabelle; Jun, Uwe (2018): Regierungskommunikation digital – Politikwissenschaftliche Perspektiven. [Digital Government Communication – Perspectives from Political Science] In: Raupp, Juliana; Kocks, Jan Niklas; Murphy, Kim (Hg.): Regierungskommunikation. Springer VS. 25-46. https://doi.org/10.1007/978-3-658-20589-8_3
  5. Borucki, Isabelle (2018): Medien [Media]. In: Voigt, Rüdiger (Hg.) Handbuch Staat. Springer VS. 1523-1534. https://doi.org/10.1007/978-3-658-20744-1_137
  6. Borucki, Isabelle (2018): Regieren [Governing]. In: Voigt, Rüdiger (Hg.) Handbuch Staat. Springer VS. 565-574. https://doi.org/10.1007/978-3-658-20744-1_51
  7. Borucki, Isabelle (2016): Regierungen in Facebook: distributiv, dialogisch oder reaktiv? Eine Bestandsaufnahme. [Governments on Facebook: Distributive, dialogical or reactive? A first Inventory] In: Henn, Philipp; Frieß, Dennis (Hrsg.): Politische Online-Kommunikation. Voraussetzungen und Folgen des strukturellen Wandels der politischen Kommunikation. https://doi.org/10.17174/dcr.v3.3.
  8. Borucki, Isabelle (2016): Wie viel Partei steckt in der Regierungskommunikation? Zur Ausgestaltung des Kommunikationsmanagements der Bundesregierung. [How much party is contained in government communication? On the formulation oft he German Governemnts Communication Management] In: Bukow, Sebastian; Jun, Uwe; Niedermayer, Oskar (Hrsg.): Parteien in Staat und Gesellschaft. Wiesbaden: Springer VS. 191-209.
  9. Tenscher, Jens; Borucki, Isabelle (2015): Politische und mediale Logiken. Ein Vorschlag zur Differenzierung politischer Medialisierung. [Political and Medial Logics. A proposal to differ political mediatization] In: Jun, Uwe/Jäckel, Michael (Hg.): Wandel und Kontinuität der politischen Kommunikation. Leverkusen: Barbara Budrich. 139-167.

Papers in Preparation

  1. Höhne, Benjamin, Borucki, Isabelle: Party members and digital decision-making in parties. 
  2. Borucki, Isabelle; Masch, Lena; Jakobs, Simon: Der Exot unter den Exoten – Eine Analyse der Mitarbeitsbereitschaft in Parteien anhand des Civic Voluntarism Models. 
  3. Borucki, Isabelle; Kocks, Jan Niklas: The Persuasive Potential of Government Communication in a Digitized Age. 
  4. Borucki, Isabelle; Greene, Zachary: Intra-Party Democracy, Digital Divides, and Member Polarization.
  5. Michels, Dennis; Borucki, Isabelle: Verändern digitale Kommunikation und Beteiligung die innerparteiliche Entscheidungsfindung?

Edited Books and Special Issues (forthcoming)

  1. Borucki, Isabelle; Michels, Dennis; Marschall, Stefan: Die digitalisierte Demokratie. [The Digital Democracy] Special Issue 1/2020 of the Journal of Political Science [Zeitschrift für Politikwissenschaft] (ZPol). (forthcoming)
  2. Kleinen-von Königslöw, Katharina; Borucki, Isabelle, Marschall, Stefan; Zerback, Thomas: Handbuch politische Kommunikation [Handbook Political Communication]. Wiesbaden: Springer VS. (forthcoming)
  3. Oswald, Michael T.; Borucki, Isabelle: Demokratietheorie und Digitalisierung. Perspektiven auf ein unterbelichtetes Feld [Democratic Theory and Digitalization. Perspectives on an under-researched field]. Wiesbaden: Springer VS. (forthcoming)

Working Papers

  1. Borucki, Isabelle; Weissenbach, Kristina: From Birth to Relevance into Government: Party Institutionalization as Concept to understand Practices of Routinization.
  2. Borucki, Isabelle: Blackbox party in public office – Change and Institutionalization of Intra-Party Democracy in Governing Parties.
  3. Borucki, Isabelle: Nothing else matters? Governing as the least dispensable function of parties in public office and consequences for intra-party organization – Panebianco revisited.
  4. Borucki, Isabelle: Serving two Masters? Parties as changing Governors and Consequences for intra-party organization. 
  5. Borucki, Isabelle: The inner life of political parties – how patronage networks influenced leadership. A historical approach.